https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Valderrama, Sonia de2022-06-162022-06-162019-04-05http://repositorio2.udelas.ac.pa/handle/123456789/1106https://doi.org/10.57819/gphj-rm92The objective of this research is to describe the didactic strategies within the scopeof attention to diversity put into practice by the teacher to generate and motivate the teaching-learning process of the students of the Atalaya school. In this institution, the situation in the regular classroom is not as beneficial or it responds immediately to the needs and demands that students present, since theyrequire the use of different attention strategies during class, in order to capture theinformation in the same way and as the rest. Within the diversity of students that appear in this institution, it gives greater importance to safeguarding the safety and well-being of those who have problemsat the level of food or affected abuse at home, but also face care strategies for thatpopulation, because the existing situation prevents them from learning at the level of the rest of the students, so they have more attention from the teacher. It should be noted that the research is framed in a type of descriptive research throughout the process, in which the survey was used as techniques for data collection, which was structured. Subsequently, the information collected is analyzed from there, see the conclusions and recommendations that are required for the best use of the resources and means that are available in the institution, just as the population demands the attention necessary for meaningful learning and that Do not be affected by style and level of learning.Estrategias de atención para la diversidad por docentes regulares a los estudiantes de la E.B.G. en Atalaya, 2019. El objetivo de esta investigación es describir Estrategias de atención para la diversidad por docentes regulares a estudiantes de la E.B.G. en Atalaya para generar y motivar el proceso de enseñanza aprendizaje de los estudiantes de este centro educativo. En esta institución la situación del aula regular es de beneficio de manera inmediata a las necesidades y exigencias que presentan los estudiantes, puesto que los mismos exigen el uso de diferentes estrategias de atención durante la clase, con el fin de captar la información de la misma forma que el resto, ya que intentan la aplicación de las acciones articuladas a corto plazo. Dentro de la diversidad de estudiantes que se presentan en el centro educativo, se le da mayor importancia a salvaguardar la seguridad y el bienestar de aquellos que presentan problemas a nivel de alimentación o sufren maltrato en casa, pero también se requieren estrategias de atención a la diversidad para esta población, que les permite obtener un aprendizaje con igualdad que el resto de los estudiantes. La investigación es de tipo descriptiva en el proceso, en el cual se empleó la encuesta como técnica para la recolección de los datos; la misma, es de tipo estructurada con preguntas cerradas. Permitiendo que la información recopilada se analiza, y se realiza la interpretación de los datos, con las conclusiones y recomendaciones necesarias.application/pdf88 páginashttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/estrategiaatencióndiversidaddocentefactorescontexto escolarEducación EspecialEstrategias de atención para la diversidad por docentes regulares a los estudiantes de la E.B.G. en Atalaya, 2019info:eu-repo/semantics/bachelorThesis