https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Candanedo, Essy2022-04-202022-04-202021-03-15http://repositorio2.udelas.ac.pa/handle/123456789/1017https://doi.org/10.57819/8frt-yw10This research work that is presented below and which is titled Confinement by COVID-19 and emotional responses in school-age children of the Loma Colorada school, has the general objective of analyzing the relationship that exists between the condition of confinement by COVID- 19 and the emotional responses of sixth grade children from Loma Colorada School and as specific objectives to describe the behavioral alterations of confinement by COVID-19 that sixth grade children from Loma Colorada School experience and identify the emotional responses of children from sixth grade at Loma Colorada School.Within the methodology, a nonexperimental-cross-sectional design was used with a population of 15 children from the Loma Colorada school, applying a survey instrument.As a result, it was obtained that due to the confinement by COVID-19 the children of the Loma Colorada school, David present emotional responses.Due to this virus, children must remain at home where classes and any other activity is digital, thus avoiding a healthy social development in contradiction to what they were already used to, where their social environment involved relationships with classmates, teachers and now Being in a confinement can bring repercussions and that their emotional responses are in a negative way. That is why, in the subject of research, it seeks to know if in confinement by COVID-19 that the child may have feeling locked in a place without going out to interact with a close friend.Este trabajo de investigación titulado: Confinamiento por COVID-19 y respuestas emocionales en niños de edad escolar de la escuela Loma Colorada, tiene como objetivo general analizar la relación que existe entre la condición de confinamiento por COVID-19 y las respuestas emocionales de niños de sexto grado de la Escuela Loma Colorada y como objetivos específicos describir las alteraciones conductuales del confinamiento por COVID-19 que experimentan los niños de sexto grado de la escuela Loma Colorada e identificar sus respuestas emocionales. Dentro de la metodología, se utilizó un diseño no experimental transversal con una población de 15 niños de la escuela Loma Colorada aplicándole un instrumento de encuesta. Como resultado se obtuvo que debido al confinamiento por COVID-19 los niños de la escuela Loma Colorada, David presentan respuestas emocionales. Por motivo de este virus, los niños deben permanecer en casa donde las clases y cualquier otra actividad es de manera digital, evitando así, un desarrollo social saludable en contradicción a lo que ya estaba acostumbrado donde su entorno social involucraba relación con compañeros, maestros y ahora al estar en un confinamiento traen repercusiones y que sus respuestas emocionales sean de manera negativa. Es por eso que, con el tema de investigación, se conoció si el confinamiento por COVID-19 incidió en las respuestas emocionales del niño al sentirse encerrado en un lugar sin salir a interactuar con algún amigo cercano.application/pdf83 páginas89 páginashttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Covid-19respuestas emocionalesemocionesconfinamientosalud mentalPsicología con Énfasis en Psicología EducativaConfinamiento por COVID-19 y respuestas emocionales en niños en edad escolar, Escuela Loma Colorada, Davidinfo:eu-repo/semantics/updatedVersion