https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/uk/Lebrija, Analinnette2020-03-182020-03-182019-11-12http://repositorio2.udelas.ac.pa/handle/123456789/271https://doi.org/10.57819/bbzg-sr68The present work named “the game as method to stimulate the process of teaching-learning logic-mathematic in children with Dyscalculia” investigates how the playful activities facilitate mathematic teaching and at the same time how improve the student comprehension. The general objective of the study is to analyze the importance that playful method has in the teaching-learning process logic-mathematic in students that present Dyscalculia; the investigation design is not experimental of one application, as well as explicative and correlational. The population was formed by the help classroom students from Academia Latina School, where the study group were around 7 to 10 years old. The tests applied were: Psychological test to measure cognitive immaturity and the WISC-IV. The results obtained in both tests show us that the students find more effective the learning methods that include didactic games or activities. However, I emphasize the importance of the reasoning logic-mathematic development, because help us to formalize in the mental schedules the abstract thinking and the decision making in daily life.El presente trabajo que lleva por título “El Desarrollo de la Inteligencia Lógico- Matemática en niños con Discalculia” investiga como las actividades y pruebas psicopedagogías- lúdicas facilitan la enseñanza de la Matemática y a su vez como mejora la compresión del estudiante hacia la misma. El objetivo general de este estudio es analizar el desarrollo que tiene el pensamiento lógico-matemático en estudiantes que presentan discalculia; el diseño de la investigación es no experimental de una sola aplicación, así como explicativo y de tipo correlacional. La población estuvo conformada por los estudiantes del aula de apoyo del Colegio Academia Latina, donde el grupo de estudio abarco desde los 7 a 10 años. Las pruebas aplicadas fueron: La Prueba Psicopedagógica para medir la Inmadurez Cognitiva y el WISC-IV. Los resultados obtenidos en ambas pruebas nos demuestran que a los alumnos les resultan más eficaz los métodos de aprendizaje que incluyan juegos o actividades didácticas. De igual forma resalto la importancia del desarrollo del razonamiento lógico-matemático, ya que el mismo nos ayuda a poder formalizar en los esquemas mentales los pensamientos abstractos y la toma de decisiones en la vida diaria.Application/pdf104 páginashttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessRazonamiento lógico-matemáticoDiscalculiaMatemáticaProceso de enseñanza-aprendizajeLúdicoDidácticaPsicología con Énfasis en EducativaDesarrollo de la Inteligencia Lógico- Matemática en Niños con Discalculiainfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis